Orrpiercing – Audio Technica AT-ART 1000

Van nincs új a nap alatt. Tessék csak jól megnézni lent azt a videót, az ott az Audio Technika AT ART 1000-es hangszedőjének a makettja, jó nagy méretben. Eleinte nem látszik a turpisság, de aztán kiderül, hogy a két tekercs nem a tűszár végén, hanem az elején van, rögtön a tű felett. Hogy ez miért jó és miért nem, hosszan lehet elemezni, majd biztos meg is teszik. Viszont amennyire őrültnek tűnik az ötlet, legalább annyira régi. Mondjuk 1962-es, amikor a Neumann cég megalkotta a DST 62 nevű hangszedőjét, ami nagyon hasonló elven működik, és mind a mai napig igaz legenda és horrorisztikusan sok pénzt adnak az itt-ott felbukkanó példányokért.

Neumann1

Olyan sokat, hogy még utángyártásba is fogtak. A japán Lumiere DST az egyik ilyen, a Tsar DST meg az orosz változat és állítólag ez utóbbi áll közelebb az eredetihez, ami teljesen hihető, gondoljunk csak az Ural motorok származástörténetére vagy éppen a Scudokra. Az biztos, hogy maga Frank Schröder is nyakig benne volt a dologban, övé lett az első példány és még egy speciális kart is tervezett ehhez a dög nehéz hangszedőhöz.

Az Audio Technica AT ART1000 persze nem lehet ennyire háklis jószág.  A japánok addig variáltak az ötlettel, hogy végre nem kell egy átlagos kar végére bevásárlószatyrot akasztani két liter tejjel, hogy ki lehessen egyensúlyozni, nem úgy néz ki, mint egy vas gyufásdoboz és gondolom szépen követi a barázdákat és szabványos a felfogatása is. Jó látni, hogy a nagy japán cégekből sem veszett ki az invenció, mind a mai napig képesek rá, hogy fogjanak egy egyedi ötletet és azt addig gyúrják, amíg szinte tökéletes nem lesz.

Hozzászólás:

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .