Dobozolás – u-Dimension DIY hangdoboz

Néha vannak megvilágosodáshoz közeli pillanatai az embernek. Vagy egy hete hirtelen az villant át az agyamon, hogy a hifistát a mezei zenét hallgatni szeretőtől az különbözteti meg igazán, hogy imádja szivatni magát. Persze ahogy a Zen történetekben oly gyakran olvashatjuk, ehhez is kellett valamilyen löket, ami jelen esetünkben 45 kilónyi frissen fényezett fa volt, amit a szerszámos polc és a mosógép melletti lehetetlenül kicsi résen manővereztem át éppen.

Igen, megint valami buherálás következik, de ezúttal van rá mentségem. Ez a történet olyan régi, hogy a vlág egyik legerősebb mozgatóereje viszi előre – a nosztalgia. Ezer évvel ezelőtt én ugye összefutottam az u-Dimension Jr. hangszórókkal, itt egy rövid esetleírás róla,  a lényeg az, hogy szerintem egy természeti tünemény a 16 és 13 centis mélyközép hangszórója, és amióta ismerem, azóta szeretnék egy rendes otthoni dobozt belőle. Igazán nem is tudom, miért nincs? Amikor úgymond felfedeztem, jó alaposan tele is kiabáltam velük az ismeretségi körömet, és szerencsére olyanok, akik értenek hozzá, neki is láttak a fejlesztésnek, kis sorozat készült is belőle. Itt egy képgaléria csodás fejlesztési fázisokkal, celeb státuszú érdeklődővel és kriminálisan drága kábelekkel.

A legegyszerűbb lenne, ha felkutatnék egy ilyet, hazahoznám, azt csókolom, de hát én hifista vagyok, lásd fenn. Szóval időnként, évente egyszer-kétszer mondogattam Gyuri barátomnak, aki körül forgott ennek az u-Dimension őrületnek a műszaki része, hogy kéne nekem egy doboz, de ő mindig nyugtatgatott, hogy még ne, mert még nincs hozzá jó keresztváltó, aztán hogy van már hozzá jó váltó, de megtekeri inkább vastagabb drótból a tekercsét, aztán hogy várjak még, készül jobb doboz, aztán már nem is tudom mi volt. Ja igen, azt mondta, hogy ne akarjak már Juniort, mert jó az, de a nagy tesója azért sokkal-sokkal. Mondjuk erről voltak elképzeléseim, autóban tényleg hűdehűha hangjuk volt, de hát nem ez volt a szerelmem.

Aztán egyszer csak elhangzott a kulcsmondat, jó egy évtizeddel az első hűha után: Van hozzá egy kész dobozom, vidd el, mert csak útban van a pincében. Hát lehet ennek a szép kérésnek ellenállni? Igazából lehetne. Van egy hangszóró, ami pillanatok alatt levett a lábamról, mindent megmozgattam, hogy jól bedobozolódjon, még Miskolcra is lecipeltem Vass Andrási Gyuri bácsihoz az egyik fázisban, hogy kiderüljön, hogy szól a leendő Kloendómmal, ahol is csak hümmögtünk meg mümmögtünk, hogy ez azért jobb mint az ott rezidens AN, aztán most meg valami egész máshoz való faalkotmányt hozok el? Jó, nem egész más, csak a nagytesóhoz valót, de sose hallottam otthon szólni, a doboz is kicsit más, a magas egész más, keresztváltó nincs is hozzá, mi lesz ebből? Tényleg, de egészen komolyan tétováztam vagy négy másodpercet, de aztán csak ennyit mondtam: jó, viszem. Szerinted le lehet fényezni valami olyanra, mint a Zu-m volt?

Valami Mazda piros
Valami Mazda piros

Le lehetett. A Druidom ugyan valamilyen Chrysler árnyalatot kapott annó, ez pedig egészen nagyon kicsit csillogós Mazda pirosas-bordós, majdnem Soul Red. És nagyon, pokolian nehéz. A Glastonburym sem volt kispályás versenyző, ahhoz képest a Zu Druid egy filigrán hifi produktum, a Heed doboz meg csöppség. Az u-Dimension doboz viszont tömény DIY őrület. Nagyon vastag fal, őrült súly, és drága hangszórókészlet. Drága, mert az u-Dimension Pro XM6 vagy 250 euró újonan, a Proaudio Aria TW 32 magasak meg majdnem 200.

Most az kell, hogy elmúljon a fényezés büdössége, aztán lehet is becsavarozni a hangszórókat a dobozba. Pontosabban a mélyközepet be, a magasat meg egy keressük meg a legjobb helyét ideiglenes kis dobozba, de már az is készül. A kábelezéssel nem lesz gond, van itthon ismert titkos tipp drótom, meg csak magamnak megtartott titkos tippem is, valamelyik csak jó lesz. Keresztváltó, na az még csak a tervekben. Van nekem ugyanis egy u-Dimension autóhifis erősítőm, amiben van egy aktív keresztváltó. A gm Audio méltán híres, csöves aktív elektronikájának a prototípusa, csak IC-ből. Első körben nagyon jó lesz, csak valami táp kéne az autós végfokhoz, de elvileg már az is csak egy karnyújtásnyira van. Szerencsére. Mert ez nem egyszerű történet, amíg otthon ugye a falból jön a 230 volt, az autóban nagy nehezen elvezetve 12-13. Abból pedig csak úgy lehet kiszedni a wattokat, ha az Amperekre gyúrunk. Szóval muszáj egy combos, ipari táp. Ami vagy 25 kiló. Már várom, mi fog eszembe jutni, ha a helyére emelem…

Hozzászólás:

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .