Növekmény – Heed 2.3 D/A kártya

Megvolt a nagyjából két hetes bejáratás és ismerkedés az új Heed D/A kártyával. Rövid leszek. Jobb. Érezhetően, jól hallhatóan, minden körülmények között. Mintha a postaironnal való rajzolás után átváltottunk volna egy rendesen kihegyezett  ceruzára.

Dobozolás – u-Dimension DIY hangdoboz

Persze ahogy a Zen történetekben oly gyakran olvashatjuk, ehhez is kellett valamilyen löket, ami jelen esetünkben 45 kilónyi frissen fényezett fa volt, amit a szerszámos polc és a mosógép melletti lehetetlenül kicsi résen manővereztem át éppen.

Orrpiercing – Audio Technica AT-ART 1000

Van nincs új a nap alatt. Tessék csak jól megnézni lent azt a videót, az ott az Audio Technika AT ART 1000-es hangszedőjének a makettja, jó nagy méretben. Eleinte nem látszik a turpisság, de aztán kiderül, hogy a két tekercs nem a tűszár végén, hanem az elején van, rögtön a tű felett. Hogy ez miért jó és miért nem, hosszan lehet elemezni, majd biztos meg is teszik. Viszont amennyire őrültnek tűnik az ötlet, legalább annyira régi. Mondjuk 1962-es, amikor a Neumann cég megalkotta a DST 62 nevű hangszedőjét, ami nagyon hasonló elven működik, és mind a mai napig igaz legenda...

Kompresszorok munka közben

Kedves olvasóm, te tudod, hogy mit csinál a kompresszor? Persze hogy tudtad, hogy sűrített levegőt állít elő a kerékkulcshoz, amivel leszedik a kereket a kocsidról, meg a festékszóró pisztolyhoz,  meg van az a másik, ami rengeteg levegőt pumpál a hengerekbe, hogy ott több lóerő keletkezzen, úgy valahogy, mint egy turbó. Na jó, ez mégis csak egy hifis blog lenne, szóval most a zenei felvételeknél használt kompresszorokról lesz szó. Hogy azok mit csinálnak? Itt egy érthető magyarázat. A hangmérnökök szerint kiváló eszköz, hogy megkíméljék a túlvezérlésből eredő torzításoktól a rendszert, a felvétel sose csússzon a referenciaszint felé, egy csomó hifista szerint...

Tömör gyönyör – Audio Technica AT 33 PTG/II

A Zsolt Audiós partykon ritkán szoktam beülni hallgatózni, nem akarom elvenni mások elől az értékes helyet, nagyon jó ott nekem a büféasztalok környékén, de most, a Soulines bemutatón bizony többször is bekucorodtam a sarokba, és vártam, mikor jön a lebukás. Ott és akkor ugyanis minden hifi bemutató egyik alapszabályát rúgtuk fel, miszerint bejáratós cuccot ne vigyél nyilvános eseményre, lesz ott amúgy is elég akadály, ne szivasd magad még ezzel is. Most pedig ez történt. A Soulines Kubrick, Jelco 750/Isokinetik Mod lemezjátszóban egy még bejáratós Audio Technica AT 33 PTG/II hangszedő muzsikált. Utoljára matek érettségi előtt volt ilyen feszülés a gyomrom tájékán, de aztán...

Bye-bye Shigaraki

Mr. Carboncopy megvált a 47 Lab CD játszójától, mert hangos volt. És most keresi az utódot, ami nehéz meló lesz: "A 47 Lab CD játszó egy analóg és digitális szűrő mentes, multibites megoldás. Ennek a megoldásnak is megvannak a maga megszólalásbeli sajátosságai, amik talán nem mindenki számára ideálisak. Nekem viszont tudott egy dolgot, amit azóta se hallottam más konstrukcióktól: organikus, szinte már analóg megszólalás. Ennek - minden pozitívuma mellett - a Plinius pont az ellentéte. Szinte mindenben amire kitértem jobb, mint a Shigaraki volt, csak ez egy dolog, ez nem volt meg. Berakod James Brown-t és a Plinius odateszi eléd...

Újrahasznosítás – avagy forradalmi szerelmek

Nézem ezt a Keith Monks videót, amin a discOveryOne nevű lemezmosójuk van. Szép szerkezet, szebbek mint a klasszikus lemezpucolók a cég kínálatából, ez  éppen a limitált Sapphire kiadás, ettől lett ilyen kék. És van benne ám retró is. A mosófolyadékot egy Mini ablakmosó gombbal indíthatjuk el, gondolom a pumpa már nem abból származik, mint az ős Keith Monksban, mert a mai MINI-ben már az is a buszvezérelt számítógépes rendszer része, nem lenne olyan egyszerű csak belerakni egy nagy dobozba. A lemez pörgető rész viszont egy Technics lemezjátszó egy-az-egyben, még a stroboszkóp, meg a húzó potméteres fordulatszám szabályzó is megvan. Sőt a...